суботу, 25 січня 2014 р.

План проведення бібліотечних уроків

План проведення бібліотечних уроків

Мета. Навчити дітей правильно вибирати книги, розвивати навички користування довідковим апаратом книги. Надати їм бібліотечно-бібліографічні знання: ознайомити з різними видами каталогів та картотек, які є в бібліотеках. Навчити дітей за каталогами і картотеками знаходити необхідну літературу.

1 клас
Тема 1. Знайомство з бібліотекою (екскурсія до бібліотеки) – 1 год. Бібліотекар і читач. Правила користування бібліотекою. Різноманітність книг, їх місце в бібліотеці, порядок розстановки.
Тема 2. Роздивимось книгу уважно, (елементи книги) – 1 год.  Структура книги: обкладинка, корінець, сторінки, ілюстрації. Своєрідність робіт художників-ілюстраторів. Перегляд книги.
Тема 3. Підсумкове заняття – 1 год.

2 клас
Тема 1. Ваші помічники у виборі книг. – 1 год. Відкритий доступ до книжкового фонду, порядок розстановки книг на полицях, поличкові роздільники. Перегляд книг біля полиць.
Закладки. Як ними користуватися. Книжкові виставки. Ілюстрована картотека.
Тема 2. Як друкували вашу книгу. – 1год. Дати уявлення дітям про велику працю, вкладену в створення книги людьми різних професій. Ще раз підкреслити необхідність бережливого ставлення до книги. – 1 год.
Тема 3. Підсумкове заняття. – 1 год.

3 клас.
Тема 1. Компаси у книжковому морі (рекомендаційні списки, пам’ятки, покажчики). – 1 год. Рекомендаційні покажчики, пам’ятки. Їх структура та роль у виборі книги.
Тема 2. Книги, які знають все (енциклопедії, словники, довідники). -1 год. Енциклопедії, словники, довідники, їх структура: алфавітне розташування матеріалу. Використання довідкової літератури в навчальній діяльності дітей.
Тема 3. Періодика. Що це таке? – 1 год. Періодика, дати визначення. Роль журналів і газет в житті суспільства. Основні правила читання газет і журналів. Дитячі газети і журнали.
Тема 4. Підсумкове заняття. – 1 год.

4 клас
Тема 1. Про книгу і бібліотеку. – 1 год. Роль книги в житті людини. Призначення бібліотек. Екскурсія до шкільної бібліотеки.
Тема 2. Систематичний каталог. – 1 год. Що таке каталог? Систематичний каталог. Відділи каталогу. Роздільники. Розташування карток у каталозі та книг на полиці.
Тема 3. Щоденник читання. – 1 год.
Тема 4. Дитячі газети та журнали. – 1 год. Періодична преса. Структура газети. Як читати газету.
Тема 5. Підсумкове заняття. – 1 год.

5 клас
Тема 1. Бібліографічні покажчики, використання їх при виборі книг. -  1 год. Що таке бібліографія, її призначення. Рекомендаційні покажчики для учнів. Відмінність покажчика від каталогу. Види ре­комендаційних покажчиків. Як користуватися по­кажчиком при  виборі книг.
Тема 2. Знайомство з довідковою літературою. - 1 год. Що таке енциклопедія. Словники: їх структура. Види довідкової   літератури.
 Тема 3. Відгук про книгу. - 1 год. Відгук - про­думана думка про твір, яка  підтверджується поси­ланнями на текст. Можлива форма відгуку: корот­кий переказ змісту, відомості про місце і час подій в книзі, чим  вона зацікавила, на які роздуми наштовхнула читача, кому із читачів її можна порекомендувати.
Тема 4. Підсумкове заняття. - 1 год.

6 клас
Тема 1. Система каталогів і картотек в бібліотеці. - 1 год. Систематичний каталог. Структура каталогу. Сис­тематична картотека журнальних і газетних статей, її структура. Різниця між каталогом і картотекою. Використання каталогу і картотеки.
Тема 2. Робота з довідковою літературою - 1 год. Що таке довідкова література, її значення для са­мостійної роботи з   книгою. Як користуватися цією літературою.
Тема 3. Підсумкове заняття. -1 год.

7 клас
Тема 1. Різні типи, види, серії книги. - 1 год. Охарактеризувати типи, види, серії книг. Ознайо­мити читачів з  книгами різних серій.
Тема 2. Художники-ілюстратори. -1 год. Ілюстрація в книзі. Особливості  ілюстрування літе­ратури (наукової, науково-пізнавальної). Роль  ілюст­ратора художньої літератури.
Тема 3. Журнали і газети для учнів старшого шкільного віку. - 1год. Різноманітність періодичних видань за формами, читацьким  призначенням, місцем видання. Коротка характеристика газет “Сільське життя”, “Кіровоградська правда” та ін. газет і журналів. Методи роботи з періодичними виданнями.
Тема 4. Підсумки заняття. — 1 год.

8 клас
Тема 1. Методи самостійної роботи над книгою. - 1 год. Різноманітність видів і методів самостійної роботи над книгою.   Складання плану статті. Конспектування.
Тема 2. Як користуватися критичною літерату­рою. - 1 год. Зв'язок між художньою і критичною літературою.  Використання критичної літератури при написанні твору, при  виконанні інших завдань.
Тема 3. Вибір літератури за тематикою “Твоє життя – твій вибір”.  - 1 год.
Тема 4. Підсумкове заняття. - 1 год.

9 клас
Тема 1. Система каталогів і картотек в бібліотеці. - 1 год. Головний довідковий апарат в житті бібліотеки - каталоги.  Алфавітний та систематичний каталоги. Алфавітно-предметний покажчик - ключ до систе­матичного каталогу.   Систематична  кар­тотека статей.
Тема 2. Робота з довідковою літературою. - 1 год. Довідкова література -  це різні енциклопедії, словники, довідники, бібліографічні покажчики, пам'ятки.
Тема 3. Методи самостійної роботи з підручником. - 1 год. Робота з книгою, статтею починається з: плану (простий і складний), конспекту, виписування тез, написання реферату, вміння робити виписки.
Тема 4. Підсумкове заняття. - 1 год

10 клас
Тема 1. Значення систематичного та алфавітного каталогу під час роботи в бібліотеці. – 1 год.
Тема 2. Що таке бібліографія? Бесіда. – 1-год.
Тема 3. Підсумкове заняття. Бібліотечна вікторина на тему “Бібліотека”. - 1 год.

11 клас
Тема 1. Інформація - найдорожчий товар. Бібліотека - джерело інформації.  Бесіда. - 1 год.
Тема 2. Книга - твій помічник у виборі майбутньої професії. Презентація книг серії “Світ професій”. - 1 год.
Тема 3. Підсумкове заняття. - 1 год.

Немає коментарів:

Дописати коментар