План проведення бібліотечних уроків
Мета. Навчити дітей правильно вибирати книги, розвивати
навички користування довідковим апаратом книги. Надати їм
бібліотечно-бібліографічні знання: ознайомити з різними видами каталогів та
картотек, які є в бібліотеках. Навчити дітей за каталогами і картотеками
знаходити необхідну літературу.
1 клас
Тема 1. Знайомство з
бібліотекою (екскурсія до бібліотеки) – 1 год. Бібліотекар і читач. Правила користування бібліотекою. Різноманітність книг, їх місце в бібліотеці, порядок
розстановки.
Тема 2. Роздивимось книгу
уважно, (елементи книги) – 1 год. Структура книги: обкладинка, корінець, сторінки,
ілюстрації. Своєрідність робіт художників-ілюстраторів. Перегляд
книги.
Тема 3. Підсумкове заняття
– 1 год.
2 клас
Тема 1. Ваші помічники у
виборі книг. – 1 год. Відкритий доступ до книжкового фонду, порядок розстановки
книг на полицях, поличкові роздільники. Перегляд книг біля полиць.
Закладки. Як ними користуватися. Книжкові виставки.
Ілюстрована картотека.
Тема 2. Як друкували вашу
книгу. – 1год. Дати уявлення дітям про велику працю, вкладену в
створення книги людьми різних професій. Ще раз підкреслити необхідність
бережливого ставлення до книги. – 1 год.
Тема 3. Підсумкове
заняття. – 1 год.
3 клас.
Тема 1. Компаси у
книжковому морі (рекомендаційні списки, пам’ятки, покажчики). – 1 год. Рекомендаційні покажчики, пам’ятки. Їх структура та роль
у виборі книги.
Тема 2. Книги, які знають
все (енциклопедії, словники, довідники). -1 год. Енциклопедії, словники, довідники, їх структура:
алфавітне розташування матеріалу. Використання довідкової літератури в
навчальній діяльності дітей.
Тема 3. Періодика. Що це
таке? – 1 год. Періодика, дати визначення. Роль журналів і газет в житті
суспільства. Основні правила читання газет і журналів. Дитячі газети і журнали.
Тема 4. Підсумкове
заняття. – 1 год.
4 клас
Тема 1. Про книгу і
бібліотеку. – 1 год. Роль книги в житті людини. Призначення бібліотек.
Екскурсія до шкільної бібліотеки.
Тема 2. Систематичний
каталог. – 1 год. Що таке каталог? Систематичний каталог. Відділи каталогу. Роздільники. Розташування карток у каталозі та книг на
полиці.
Тема 3. Щоденник читання.
– 1 год.
Тема 4. Дитячі газети та
журнали. – 1 год. Періодична преса. Структура газети. Як читати газету.
Тема 5. Підсумкове
заняття. – 1 год.
5 клас
Тема 1. Бібліографічні покажчики, використання їх при виборі книг.
- 1 год. Що
таке бібліографія, її призначення. Рекомендаційні покажчики для учнів.
Відмінність покажчика від каталогу. Види рекомендаційних покажчиків. Як
користуватися покажчиком при виборі
книг.
Тема
2. Знайомство з довідковою
літературою. - 1 год. Що
таке енциклопедія. Словники: їх структура. Види довідкової літератури.
Тема 3.
Відгук про книгу. - 1 год. Відгук
- продумана думка про твір, яка
підтверджується посиланнями на текст. Можлива форма відгуку: короткий
переказ змісту, відомості про місце і час подій в книзі, чим вона зацікавила, на які роздуми наштовхнула
читача, кому із читачів її можна порекомендувати.
Тема
4. Підсумкове заняття. - 1 год.
6
клас
Тема
1. Система каталогів і картотек в
бібліотеці. - 1 год. Систематичний
каталог. Структура каталогу. Систематична картотека журнальних і газетних
статей, її структура. Різниця між каталогом і картотекою. Використання каталогу
і картотеки.
Тема
2. Робота з довідковою літературою
- 1 год. Що
таке довідкова література, її значення для самостійної роботи з книгою. Як користуватися цією літературою.
Тема
3. Підсумкове заняття. -1 год.
7
клас
Тема
1. Різні типи, види, серії книги.
- 1 год. Охарактеризувати
типи, види, серії книг. Ознайомити читачів з
книгами різних серій.
Тема
2. Художники-ілюстратори. -1 год.
Ілюстрація в книзі. Особливості ілюстрування літератури (наукової,
науково-пізнавальної). Роль ілюстратора художньої літератури.
Тема
3. Журнали і газети для учнів
старшого шкільного віку. - 1год. Різноманітність періодичних видань за
формами, читацьким призначенням, місцем
видання. Коротка характеристика газет “Сільське життя”, “Кіровоградська правда”
та ін. газет і журналів. Методи роботи з періодичними виданнями.
Тема
4. Підсумки заняття. — 1 год.
8 клас
Тема
1. Методи самостійної роботи над
книгою. - 1 год. Різноманітність видів і методів
самостійної роботи над книгою.
Складання плану статті. Конспектування.
Тема
2. Як користуватися критичною
літературою. - 1 год. Зв'язок між художньою і критичною
літературою. Використання критичної літератури при
написанні твору, при виконанні інших
завдань.
Тема
3. Вибір літератури за тематикою
“Твоє життя – твій вибір”. - 1 год.
Тема
4. Підсумкове заняття. - 1 год.
9
клас
Тема
1. Система каталогів і картотек в
бібліотеці. - 1 год. Головний
довідковий апарат в житті бібліотеки - каталоги. Алфавітний та систематичний каталоги.
Алфавітно-предметний покажчик - ключ до систематичного каталогу. Систематична
картотека статей.
Тема
2. Робота з довідковою
літературою. - 1 год. Довідкова література - це різні енциклопедії, словники, довідники, бібліографічні покажчики,
пам'ятки.
Тема
3. Методи самостійної роботи з
підручником. - 1 год. Робота з книгою, статтею починається
з: плану (простий і складний),
конспекту, виписування тез, написання реферату, вміння робити виписки.
Тема
4. Підсумкове заняття. - 1 год
10 клас
Тема 1. Значення систематичного та алфавітного каталогу під
час роботи в бібліотеці. – 1 год.
Тема 2. Що таке бібліографія? Бесіда. – 1-год.
Тема 3. Підсумкове заняття. Бібліотечна вікторина на тему
“Бібліотека”. - 1 год.
11 клас
Тема 1. Інформація - найдорожчий товар. Бібліотека - джерело інформації. Бесіда. - 1 год.
Тема 2. Книга - твій помічник у виборі майбутньої професії. Презентація книг серії
“Світ професій”. - 1 год.
Тема 3. Підсумкове заняття. - 1 год.
Немає коментарів:
Дописати коментар